Månedens Mødested: ”En kulturel oase i Odense”

I hjertet af Odense mødes kreativitet, konferencer og kærlighed til kunden. Kom tættere på ODEON og Radisson Blu H. C. Andersen Hotel.

I tæt samspil og harmoni skaber de to rammen om hundredvis af oplevelser. Fra det faglige til det farverige og med mod og omsorg for både medarbejderen og gæsten. Vi bad salgsdirektør Thomas Stærke Danielsen fortælle om ODEON-familien.

”Vi er et stort hus med mange gange og korridorer. Samtidig vil vi gerne være synlige for kunden. De skal mærke, at vi er til stede og giver det der ekstra. Når personalet har det godt, har gæsten det godt. Det er en cirkulær effekt, og det er en løbende proces, der aldrig slutter.

Vi går meget op i at rose hinanden. Hver dag mødes vi i ledelsen et offentligt sted i huset og deler sammen, hvem af vores medarbejdere vi har rost. Det betyder noget for indstillingen. Hvis man er glad for at gå på arbejde, er der rigtig mange ting, der kan lade sig gøre. Der kommer udfordringer og svære spørgsmål, men med en positiv indgangsvinkel, kan man løse det. Den indstilling kommer oppefra og smitter.

Vi har en holdning til, at man godt må tage beslutninger selv. Vi er der for at kunne hjælpe vores gæster og tager vi aktiv del i udfordringerne, er vi på rette vej.

Vi er stadig et ungt hus, og der er meget, vi ikke ved endnu, men vi vil gerne testes af. Ingen dage ligner hinanden, men vi prøver os frem og udfordrer os selv. De sidste seks måneder har vi arbejdet med forløbet Thrill. En proces som tager tid, men som vi allerede nu kan mærke positiv effekt af.

.

Et kultur- og konferencecentrum i hjertet af byen

Vi bor ved oasen af alt det gamle midt i alt det nye. Det er og bliver et unikt område! Det betyder rigtig meget at ligge her lige i hjertet af Odense. Odense, og Fyn generelt, er i en positiv udvikling.

Den mest trafikerede vej i byen er lukket, havnen er forandret, og nu kommer letbanen. Førhen var den stående joke; ”Der går Odense i den!” – det er vendt på hovedet nu.

Rent erhvervsmæssigt sker der så meget og udviklingen gør, at alle har ja-hatten på. Hvis der kommer en god idé, bliver der nikket med det samme. Det er en smittende effekt, der gør, at det er fedt at være her. Der er så mange fantastiske ting i gang lige nu.

Qua Odense Kommunes strategi om flere konferencer og kongresser giver det rigtig god mening, at vi er med i Inspiring Denmark. De kommer ud i verden, og det giver nogle konferencer, som vi ellers ikke var kommet i nærheden af. Det arbejde de laver, har hverken vi eller Odense ressourcer eller ekspertise til at udføre.
På den måde får vi spændende events og konferencer til byen, som vi ellers ikke ville have haft.

.

Konferencer kommer gennem stærkt samarbejde…

Der er ingen tvivl om, at det er vigtigt med relationerne til andre partnere, og det får vi på mange forskellige måder. Gennem Inspiring Denmark kommer vi f.eks. ud til nogle ambassadører; overlæger og professorer, som vi ikke havde kunnet kommet ud til ellers. Det er et rigtig godt værktøj for os og en vej til et stærkt netværk.

Derudover kan vi tilbyde et helt ekstraordinært spændende hus. Vi har en fleksibel sal med plads til 1740 siddende. Da AV-centret var med fra starten, er teknikken så skarp, at der sjældent skal rigges særligt meget til. Og så ligger vi med 800 værelser inden for 10 minutters gang, så vi som by kan bære de helt store konferencer.

.

… Og de styrkes af en spændende by

Vi er jo byens hus med en kulturel stemning. Med Syddansk Musikkonservatorium og Den Danske Scenekunstskole i huset, er der et flow af unge, kreative mennesker hver dag, der gerne træder til med musik og opvisninger ved forskellige arrangementer.

Dørene er åbne for byens borgere. For 14 dage siden havde vi en robotkonference, hvor borgerne kunne komme ind og se udstillingen. Det ser vi mere og mere af, og det er noget, virksomhederne kan se en mening i, når de laver arrangementer her.

Byens udvikling er afgørende. Der kommer hele tiden nye restauranter og caféer, og når vi har konferencer, oplever vi, at deltagerne vil se byen, spise og shoppe. Så tager de ned på Anarkist eller ud for at spise på en gourmetrestaurant. Den slags kunne Odense ikke før.

Det betyder, at byens ambassadører opdager, at Odense har en masse at byde på. De ser en mening i både at vise deres eget produkt og byen frem. Det er sådan en tendens, der er lige nu. Man er stolt af at være odenseaner og fynbo.”

.


Læs mere

Om ODEON

Om Radisson Blu H. C. Andersen Hotel